Novi Sad
03.11.2011.
14:17
Kružna raskrsnica u centru Veternika trebalo bi da bude potpuno završena i uređena do kraja ovog meseca.
  • -

    13.11.2011 15:36
    Genijalno
    Inače, fascinatna stvar je da se iz pravca Novog Sada ka Futogu iz kružnog toka ne može ući u Omladinsku ulicu, čime je sav saobraćaj iz te ulice preusmeren na ulicu Kralja Aleksndra u kojoj se nalazi osnovna škola. Velik doprinos bezbednosti, svaka čast...
  • Vozac

    07.11.2011 13:11
    zmigavac
    Ono sto nije spomenuto, pokazivac pravca se na ulasku u kruzni tok koristi po principu:
    1. desni, ako se zeli izaci na prvi izlaz desno. Koristi se do napustanja kruznog toka.
    2. ne daje se na ulazu ako zelimo izaci na drugi izlaz. Pali se u kruznom toku desni, pre pocetka manevra za izlazak.
    3. Pali se levi pri ulasku, za sve ostale izlaske osim pomenutih pod 1. i 2. Drzi se ukljucen sve do pocetka manevara za izlazak kada se pali desni.
  • musa kesedžija

    04.11.2011 20:28
    a saobraćaj
    kako bre da se saobraćaj odvija pored ovolikih radova.
  • Deki

    04.11.2011 10:52
    A za pešake...
    ...je najbolji pothodnik, niti oni smetaju vozilima niti vozila njima. Pitanje je samo kuda bi išli biciklisti.
  • Deki

    04.11.2011 10:50
    Evo kako radi kružni tok
    http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout

    Na animiranim slikama je dat kružni tok sa po tri (prilazne) trake, ali po toj analogiji sledi pravilo:

    * krajnja desna traka je isključivo za prvi izlaz, tj. "skretanje desno",

    * srednja traka (ukoliko postoji) je za drugi izlaz, tj. "pravo",

    * krajnja leva traka je isključivo za treći i četvrti izlaz, tj. "levo" i "nazad".

    Ali bi definitivno trebali da postave detaljne primere kretanja kroz kružne tokove sa 3, 4, 5 i više krakova.
  • TT

    04.11.2011 08:04
    kružni
    ne mogu da se otrgnem utisku da su naši kružni tokovi jako mali. to je baš jaka krivina
  • gobo

    04.11.2011 08:00
    sta tebi treba ovo miro?
    ja se samo pitam kako ce pesaci prelaziti novosadski put!?
    sve mi se cini da cemo dobiti semafor i pre i posle kruzne raskrsnice kako bi se regulisao protok pesaka...
    ovo je petokraka kruzna raskrsnica i za sada taka ne postoji u gradu..
    mislim da ce biti haos na ovoj raskrsnici..posto je to vrlo frekventan put da ne kazem drzavni put I reda..
    inace je na kruznim raskrsnicama haos u gradu..ocito bi ovqa vlast morala da obuci svoje gradjane kako se vozi u krunom toku..
    bas me zanima koliko gradski celnici koriste ove kruzne tokove.
  • Jogi Letač

    04.11.2011 07:00
    @Tiberijus, da li na bulevaru skrećeš udesno iz leve ili desne trake? Ako skrećeš iz leve, onda neću dalje ni komentarisati. A isto tako, kada ideš bulevarom pravo, možeš i desnom i levom trakom. Kada žuriš, ideš levom da ne bi morao čekati one koji se sključuju desno. E pa isto je i u kružnom toku, jedino što onda "bulevar" ne ide pravo, nego u krug :)
  • sdragan

    04.11.2011 04:56
    S'obzirom da u ovom gradu nikada ranije nismo imali slicne raskrsnice...Predlazem da "grad" odstampa i podeli kroz dnevne novine,na ulici ili slicno...neki propagandni materijal u kome ce jasno pisati sta su vasa prava i obaveze kada se nadjete u kruznoj raskrsnici.Bilo da ste vozac ili pesak.
    Ovo sto se sada dogadja je cista kaubojstina...polovina ucesnika "zazmuri" i ukljuci se u kruzni tok...pa kako god izadje iz njega dobro je...Pesake gotovo da niko i ne gleda.
  • Sasa

    04.11.2011 00:48
    U Kanadi
    (@ mokgab) i jeste tako. Spoljasnja traka jeste samo za prvo iskljucivanje, ali moze i da produzi dalje, s tim da propusta one koji izlaze.
    Ako hoces da izadjes odmah, prilazis kruznom toku u desnoj traci. Ako hoces da ides dalje, uklucujes se iz leve trake u unutrasnju i dajes levi zmigavac. Drzis ga dok god si u kruznom toku, a cim das desni iskljucujes se i nemas koga da propustas (ako se iskljucujes u put sa dve trake, onda u levu)
  • nema deda mraza

    03.11.2011 21:53
    --
    @vozac
    'sto na umu-to na drumu' i bon ton nisu pravila saobracaja.

    i ti kao vozac moras biti siguran da radnju mozes obaviti po pravilima a ne da se uzdas u dobru volju onoga iza tebe
  • Rina

    03.11.2011 21:37
    Bilo bi uputno da svi koji imaju vozacku dozvolu dobiju u sanducetu uputstvo kako se koristi kruzni tok!!! Pa ajde, molim VAS, 021, da pokrenite ovu akciju (kad vec nadlezni nisu razmisljali o tome da treba prvo obuciti vozace). Hvala!
  • mokgab

    03.11.2011 21:28
    Prestrojavanje
    Pošto vidim da se raspravlja o isključivanju/uključivanju u kruzni tok... Moj predlog je da se REGULIŠE, da desna traka kružnog toka (spoljašnji prsten) bude za i ISKLJUČIVO ZA isključivanje na PRVOM izlazu!! To bi značilo da onaj ko ulazi iz desne trake u kružni tok je OBAVEZAN da se iz iste isključi na prvom izlazu! Iz leve trake se može napraviti ceo krug, i izaći iz kružnog toka na svim izlazima!

    Time bi se onemogućilo da dođe do problema, kada neko iz unutrašnjeg prstena želi da napusti kružni tok, dok onaj koji se vozi u spoljašnjem prstenu to ne dopušta, jer želi izaći na 2-3 izlazu... Kontate...
  • 03.11.2011 21:18
    jel raskrsnicom prosao dr bojan pajtic?
  • nema deda mraza

    03.11.2011 20:23
    ovi najbolje resavaju
    @Tiberius
    saobracajnom policijom.
    leva traka nije za iskljucivanje.

    pokazatelj pravog lica ns-a je to sto bg nazivamo nekulturnijim gradom a tamo se ovo pravilo postuje na svim njihovim kruznim raskrsnicama a na n. naselju - ne
  • Deki

    03.11.2011 20:12
    @Tiberius
    Ako "nećeš da se isključiš" to znači da se nisi pravilno ni uključio. Spoljašnji (desni) prsten kružnog toka služi za prvo ili drugo napuštanje ("skretanje desno" ili pravo, slobodna procena), a unutrašnji (levi) prsten služi za skretanje "kasnija" napuštanja, odnosno za skretanje levo ili pun krug. Iz unutrašnjeg prstena si dužan da se blagovremeno prestrojiš u spoljašnji prsten uz obaveznu signalizaciju.
  • vozac

    03.11.2011 20:12
    kruzna
    Pa Tiberijuse, jednostavno taj koji hoce da skrene desno ukljuci desni pokazivac pravca i stavi do znanja ostalim ucesnicima u saobracaju da zeli da skrene desno, a posto si ti pametan decko neces ga udariti nego ces ga pustiti da se prestroji iz leve u desnu traku i tako napusti kruzni tok. Ako kojim slucajem taj imaginarni vozac nestigne da se iskljuci na vreme zato sto mu ti nisi hteo da dozvolis da obavi prestrojavanje, on moze da se vrti u krug do mile volje i da pokusa ponovo. Zato se i zove KRUZNI TOK !
  • Tiberius

    03.11.2011 19:40
    nego ajde da mi neko kaze kako se resava situacija u kruznom toku kada neko u levoj traci iz kruznog toka hoce da se iskljuci desno a ja npr. idem desnom trakom i necu da se iskljucim desno kada i on?
  • 03.11.2011 15:53
    Paaa sad... Da li je jeftinije ne znam... Za održavanje jeste jeftinije jer nema semafora koji zahtevaju struju i održavanje istih. Ali za gradnju mislim da je skuplje. Kao prvo više materijala za izradu donje i gornje kolovozne konstrukcije. Drugo mora da se uredi i zelena površina koja se nalazi u sredini i treće, veća je dužina ivičnjaka koja se nalazi u takvoj raskrsnici. Ali da je funkcionalnije nego semafor, jeste. Nema zadržavanja i bezpotrebno čekanja u gluvo doba noći kada se mora čekati semafor, ne možeš velikom brzinom proći kroz raskrsnicu, čime se povećava sigurnost. Jedina dva nedostatka za takvu raskrsnicu su komplikovanost za neiskusne vozače i što zahteva veću površinu od klasične raskrsnice.
  • nema deda mraza

    03.11.2011 14:48
    potkovana zaba
    videla zaba ili jos jedna kradja

    nego, sta bi sa kruznim tokom na limanu?
    ne lici na raskrsnicu sa kruzni tokom.
    samo je ivica sa limanske strane malko bevelovana ovo ostalo je isto kao sto je i bilo

  • Neko

    03.11.2011 14:47
    Palicic je otkrio kruzni tok.
  • 03.11.2011 14:39
    Samo nek je ovaj došao da se slika.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna